TORINO

Ploua. Ne apropiem. Torino e al doilea oras mare in care intram. Navigatorul ne ajuta mult in traficul destul de haotic. Strazile sunt drepte dar au  multe semafoare...pana la urma ne descurcam si ajungem la locul in care vom innopta. E un spatiu intins, mare cam cat doua terenuri de fotbal, fara curent si neamenajat dar care are cateva avantaje: e gratuit si e extrem de aproape de centru. Un pic de nod in gat avem caci sunt multe campere vechi si neangrijite parcate pe ici, pe colo, dar recensiile de pe aplicatia park4night par a fi pozitive. Contribuie la sentimentul de securitate si faptul ca intrarea si iesirea din strada se fac pe langa o cladire a carabinierilor. Hotaram sa nu plecam in explorare in centru caci avem de recuperat zilele in care nu am facut scoala cu copiii. Il iau pe Markus si facem o plimbare de perlustrare prin imprejurimi. Gasim Carefour-ul unde cumparam fructe si cateva maruntisuri. Linia de tramvai nr 4 trece pe aceeasi strada, gasim si un bar din care luam biletele de care vom avea nevoie maine. La intoarcere  la camper avem o problema majora: rezervorul de la wc, care are  o capacitate de 40 de litri s-a umplut complet. Uff...fix acum ca am pus protectiile termice la geamuri si am pregatit totul pentru noapte! Nu-i nimic, rezervorul portabil pe care nu credeam ca voi fi nevoit sa-folosesc atat de curand il iau din lacasul de sub caroserie si il leg cu tubul flexibil din dotare cu tubul ce descarca apele negre si gri ale camperului. Incarcarea o fac de freo 7-8 ori. De fiecare data car rezervorul in fata, la strada unde am gasit locul de descarcare al camperelor. O munca lunga si puturoasa care imi ia peste o ora. Trecand pe langa unul din camperele mai vechi notez niste note muzicale ce imi par a fi emise de un sax. Il chem si pe Aron care intre timp isi terminase temele. Imi confirma originea lor. Entuziasmat il ia si el pe al lui si ne indreptam spre sursa. Autorul, Valerio, un tip de 62 de ani, chiar daca e imbracat modest ne face impresie buna. E in drum spre Maroc unde vrea sa ramana pe timpul iernii. Era pe picior de duca asa ca-l lasam sa se pregateasca...o prima intalnire cu un om fain pe care speram sa-l revedem pe undeva pe traseu. Aron, stimulat de sfaturile primite se pune pe cantat pana tarziu.

Dormim dusi chiar daca temperaturile de afara se apropie de 0 grade.
    Dimineata scoala ne ocupa cateva ore in care Aron, cel care intotdeauna se plange cand ii dai de invatat e cel care e cel mai activ...calculeaza, citeste si...face, contrar asteptarilor! Bine! Vrem sa constientizeze si el dar si Petra ca nu suntem intr-o vacanta fara sfarsit... scoala trebuie sa mearga inainte, chiar daca in contexte diferite!
   Pe la ora amiezii mergem in centrul vechi al orasului. Muzeul de egiptologie are fama de a fi al doilea ca marime dupa cel din Cairo, astfel ca e principala noastra destinatie de azi.

Iesiti din muzeu ne indreptam spre Piazza Castello. Ne minunam de imponenta Palatului Regal dupa care ne lasam tentati de o ciocolata artizanala cumparata in targul de craciun amenajat alaturi.
 Vroiam neaparat sa vedem si simbolul orasului...la Mole Antonelliana. De pe terasa aflata la 85 de metri inaltime avem o viziune de ansamblu asupra orasului.
   Ne intoarcem la camper cu regretul de a nu fi vazut "valul din Torino" , faimoasa si controversata relicva cu care fusese acoperit corpul lui Isus dupa ce a fost coborat de pe cruce. Fals sau real... o vom descoperi alta data!
  PS: va dau un sfat... ciocolata artizanala din Trentino e mai buna ca cea de aici!
  Cu cina si vizionarea unui film seara trece repede...
  O observatie: chiar daca in ultimele doua zile  cerul a fost complet acoperit, nu am ramas fara baterie!
  Dimineata urmatoare aveam o promisiune de tinut copiilor...cea de a vizita stadionul lui Juventus. In timp ce mama ne astepta afara, facem o vizita rapida muzeului. Sala in care sunt tinute cupele invinse e impresionanta...la fel si modul in care se incearca sa se dea o senzatie de superioritate suporterilor. Un loc de referinta pe harta oricarui pasionat de fotbal.